wtorek, 21 października 2014

Haronim - premiera

Haronim to zagubione umysły przy próbie medytacji, dającej odwrotny skutek. Muzycznie, Haronim to samplowany free jazz i muzyka improwizowana na ciężkiej, czasem czkającej fakturze rytmicznej. Lirycznie, Haronim to ciemna esencja Anonima – refleksje wyobcowanego, aspołecznego pesymisty na tle mrocznych mantr. Abstraktrans.

Pierwszy utwór i jego remix do odsłuchu tutaj:




Całość można pobrać za darmo ze strony labelu Kaiser Söze lub odsłuchać (i również pobrać) tutaj.




Najbardziej pojechana rzecz, jaką dotychczas współtworzyłem. Cieszę się, że w końcu jest.

----------------


Music: Harp (Konrad Chyl; 2009). 

Lyrics, vocals: Anonim (Bartosz Sobala; 2009, 2014). 
Rmx/re-cut: 1988, Łukasz Szulc, Tomasz Młynarski, Kucharczyk, Rwetes. 
Recording, mastering, mix, postproduction: Piotr Kala, Studio Bychawka. 
Cover design: Kosma Ostrowski 


Projekt miał powstać w 2009 r. Wówczas nagraliśmy jednak tylko utwór „opcja”. Część bitów Chyla mnie przerosła. Nie potrafiłem wtedy napisać i nagrać czegoś spójnego z warstwą muzyczną. Poza tym obaj już wtedy mieliśmy zupełnie inne projekty, na których się skupialiśmy. Chylo poszedł w stronę muzyki improwizowanej i swoich autorskich sytuacji dźwiękowych. Ja współtworzyłem lekki, akustyczny hip-hop z grupą Open Source. 


Gdy w 2013 r. zginął Chylo, przypomniałem sobie o niedoszłym, wspólnym projekcie. Ciężkie refleksje w krótkim czasie przeobraziły się w teksty do każdego z bitów i pomysł na ich wykonanie. Rozwinąłem w tym celu koncepcję abstraktrapu, do której rzadko wracałem po nagraniu „opcji”. Powstał abstraktrans. Całość do już istniejących aranży. Zaskoczyło mnie, z jaką łatwością po tych kilku latach udało mi się napisać teksty do pozostałych bitów Harpa. Myślę, że mogła być to dokładnie ta jedyna chwila, w której mogły one powstać. 


Razem z netlabelem Fundacji Kaisera Söze postanowiliśmy rozwinąć oryginalny materiał o remiksy. Tak powstał album o dwóch aktach. Pierwszy to oryginalny haronim, drugi – jego odbicie w zwierciadle remiksów. 


(ano)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz